top of page
Featured Posts

Creation and Quotas -La Création et les quotas

“In writing, habit seems to be a much stronger force than either willpower or inspiration. Consequently, there must some little quality of fierceness until the habit pattern of a certain number of words is established. There is no possibility of saying, ‘I’ll do it if I feel like it.’”* This rather well-known quote by John Steinbeck, echoes that, more well-known, of businessman and inventor Thomas Edison: "Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration."**

Production quotas : number of pages or objects (etc.) produced per day The few people I know somewhat well who truly earn a large portion or all of their revenue from writing tend to give themselves a quota of pages per day. For one it may be just one page, but highly finished. For another, it might be several pages in rougher form.

French artist Pauline Bastard*** said, around 2013, during an art seminar at the Sorbonne, in which she presented her work, that for a period shortly before, she had made one art work per day for one year, which seemed to have contributed to a breakthrough period for her.

Time Quotas: Number of minutes/hours per day/in a row Among researcher-writers in the USA, it's not uncommon to hear talk of "timer sessions": The writer-researcher sets the timer for 25 or 30 minutes and works until the timer rings, possibly accumulating these sessions, with or without, say, 2 minute breaks, between the sessions.

When working in a studio, particularly on manual projects, it's not unusual that visual artists commit themselves a time frame: to work, for example, 4 hours per day in the studio, or 3 full days per week, etc. I have read that Miro worked 10 or more hours per day in his studio, at least 5 days a week.****

It's relatively common to hear of writers or artists blocking off periods in the early morning or late evening, when there may be less distractions, or as a way to squeeze time in before or after other obligations.

Through these time or object production commitments, the unformed becomes form.

* Reference to come.

** Spoken statement (c. 1903); quoted by Martin André Rosenoff in Edison in his Laboratory in Harper's Monthly (September 1932).

***http://paulinebastard.com

**** Reference to come.

---

Time, Mandala Series, 1998, 40 x 40 cm, pigment, medium, sand on carved wood,

Temps, Série de mandalas, 1998, 40 x 40 cm, pigment, médium, sable sur bois sculpté

----

“Quant à l'écriture, l'habitude semble avoir beaucoup plus de force/impact qu'à la volonté ou l'inspiration. Par conséquent, il doit y avoir une certaine férocité, jusqu'à ce que l'habitude de produire un certain nombre de mots est établit. Il y a pas la possibilité de dire, « Je le ferai si j'en ai envie. »* Cette citation assez connu de John Steinbeck fait écho de celle, bien plus connue, d'inventeur et entrepreneur Thomas Edison : « La génie est un pour-cent inspiration et quatre-vingt dix nerf pour-cent transpiration. »"**

Quotas de production : nombre de pages ou objets produits (etc.) par jours

Les quelques amis que j'ai qui gagne véritablement une bonne proportion de leur revenu par billait de l'écriture ont tendance à se donner une quota de pages par jour. Pour l'un cela pourrait être une page, mais en version finale. Pour un autre, cela pourrait s'agir de plusieurs pages mais en forme plus brouillon.

Plasticienne Française Pauline Bastard***a dit, autour de 2013, pendant un séminaire d'art à la Sorbonne, pendant lequel elle a présenté son œuvre, que, pendant une année elle se donnait la tâche de créer une œuvre plastique par jour, ceci pendant une année. Ceci semble avoir contribué à un saut en avant dans sa pratique plastique.

Quotas de temps : Nombre de minutes/heures par jour/ de suite

Pour les chercheurs – écrivains aux usa, il n est pas rare d'entend parlé des timer sessions, des séances chronométrés : Le écrivain-chercheur met le minuteur sur 25 ou 30 minutes et travaille jusqu'à ce que le minuteur sonne, souvent en accumulant ces séances, agrémentées, par exemple, des séances de 2 minutes entre les séances.

Lorsque l'on travaille dans un atelier, surtout sur des projets manuels, il n'est pas rare que les plasticiens s'engage à une durée de temps de travail : par exemple, 4 heures par jour, ou bien 3 journée complète, etc. J'ai lu que Miro travaillait 10 heures par jour dans son atelier, aux moins 5 jours par semaine.****

Assez souvent les écrivains parlent du faite de bloquer des périodes le tôt matin ou tard le soir pour travailler, ceci a fin s'échapper des distractions qui sont peut e^être plus abondante dans la journée ; ou bien comme une manière de trouver quelques minutes dans la journée, avant ou après d'autres obligations.

Au travers ces engagements de production d'objets ou de travailler une certaine durée, l'informe devient forme.

* Référence à venir.

** Affirmation à l'oral (c. 1903); cité par Martin André Rosenoff dans Edison in his Laboratory dans Harper's Monthly (September 1932).

***http://paulinebastard.com

**** Référence à venir.


Recent Posts
bottom of page